Köpinformation

KÖPINFORMATION

1. Allmäna villkor
2. Min beställning
3. Betalning
4. Frakt och leverans
5. Reklamation och retur
6. Rabattkoder
7. Konto och personuppgifter


ALLMÄNA VILLKOR

Finns någon åldersgräns för att handla?
Åldersgränsen vid köp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans godkännande.


MIN BESTÄLLNING

Får jag en orderbekräftelse?
När vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse till din e-post. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att den stämmer, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss. Du kan följa orderns fortsatta status och hantering genom att logga in på "Mitt konto".

OBS! Orderbekräftelsen kan ibland sorteras som ”skräppost” hos vissa e-postleverantör, t.ex. .gmail och .hotmail. Kolla därför i din "skräppost"-mapp om bekräftelsen inte dyker upp inom 30 min.

Kan jag ändra min order?
Du kan ändra din order så länge den inte är skickad. Ändringar sker säkrast per telefon eller via epost order@ebody.se.

Kan jag avbeställa en order?
Du kan avbeställa din order så länge den inte skickats. Därefter är du skyldig att ta emot leveransen. Det är inte heller möjligt att avbeställa vara som beställts speciellt för dig. En avbeställning sker säkrast per telefon eller via epost order@ebody.se.

Tillkommer det några kostnader på min order?
Nej inga kostnader tillkommer! Det pris du ser i kassan vid betalning är ditt totalpris för ordern. Vi tar inte ut några expeditionsavgifter eller andra avgifter. Moms och fraktkostnaden finns specificerad som egna poster.

Vad är minsta ordervärde?
Vi har inget minsta ordervärde.

Vad händer om jag inte löser ut mitt paket?
För outlösta försändelser debiteras den kostnad vi har för frakter/administration, dock minst 250 Kr.


BETALNING

Hur betalar jag min order?
Vi erbjuder olika betalningsalternativ. Välj det som passar dig bäst!


FRAKT OCH LEVERANS

Vad kostar frakten?
Vi skickar paket med Postnord och DHL beroende på ditt pakets vikt och storlek.

Fraktkostnad

Vi tillämpar fast fraktkostnad på 29 kr. Ingen fraktfri gräns under utförsäljningen.

Om du har särskilda önskemål angående fraktsätt vid fraktfri leverans kan du skriva det i rutan Meddelande i kassan eller kontakta oss innan köp.

Vart levererar ni?
Vi skickar varor till alla platser inom Sverige.

Hur lång är leveranstiden med Postnord?
Lagervaror levereras inom 1-3 arbetsdagar beroende på var du bor. För betalningsalternativet Förskottsbetalning till bankgiro kan en extra leveransdag tillkomma.

Aktuell lagerstatus för en vara står på produktsidan. Är varan slut står antalet vardagar det tar att få varan i lager. Beställer du vara som inte finns i lager, underrättar vi dig alltid via e-post eller telefon.

Hur aviseras jag om att paketet finns att hämta?
Det mobiltelefonnummer du anger i din beställning används till SMS-avisering att paketet är på väg och för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Vad gör jag om paketet har en transportskada vid leverans?
Om du erhåller en trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta vår Kundtjänst om du vill att vi hjälper till.

Får jag en följesedel med mitt paket?
Vi skickar inte följesedel med våra paket. Orderbekräftelsen blir din följesedel som skickas ut i samband med köpet. Har du konto hos oss kan du även se följesedeln för alla köp i din historik. Genom att inte skicka ut följesedlar sparas papper och arbete och vi kan istället erbjuda lägre priser. Vill du ändå få din följesedel i pappersformat kontaktar du oss så skickar vi den till dig per post.

Avhämtning från vårt lager
Vi erbjuder även möjlighet att avhämta varorna från vårt lager på Holmestad 500, Svenshögen.  Tid efter överenskommelse!


REKLAMATION OCH RETUR

Det är fel på varan jag fått!
Våra kunder har självklart rätt till varor av högsta kvalitet men ibland blir det fel. Har du fått trasig vara eller fel vara kontaktar du eBodys Kundtjänst senast 10 dagar efter att du mottagit varan. Vi registerar då reklamationen och skickar dej ev en returfraktsedel. När vi får returen kontrollerar vi varan och vid godkänd retur återbetalar vi dina pengar inom 10 dagar.

Skickar du in varan själv utan föregående kontakt med oss får du själv stå för frakten samt risken för varan fram till dess den mottagits av oss.

Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut.

Jag ångrar mitt köp.
Du har som konsument rätt att ångra eller byta ditt köp inom 30 dagar efter orderdatumet av varan. Kontakta alltid eBodys Kundtjänst innan du skickar tillbaka varan så att returen registreras. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden. Återbetalning sker med varans pris med avdrag för våra kostnader för frakt och leverans. Märk alltid med ditt namn samt orderid. När vi får returen kontrollerar vi varan och vid godkänd retur återbetalar vi dina pengar inom 10 dagar.

  • Ångerrätten gäller endast oöppnad varar i originalförpackning.
  • Ångerrätten gäller ej för Utförsäljningsvaror som sålts med med kort hållbarhet.
  • Ångerrätten gäller ej företag.


Vad menas med öppet köp?
För varor där ångerrätten enligt distansavtalslagen gäller accepterar vi retur mot full återbetalning av köpeskillingen i upp till 30 dagar efter orderdatumet. För att åberopa öppet köp får produkten ej vara öppnad, använd eller förstörd. Öppet köp gäller endast privatpersoner, ej företag.

Vi strävar alltid att lösa eventuella problem i samförstånd med kunden. Men vid eventuell tvist hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämndens, ARN.

 


RABATTKODER

Hur använder jag min rabattkod?

  1. Lägg till varorna du vill köpa och gå därefter till din Varukorg.
  2. I Varukorgen väljer du "Ange rabattkod:" och skriver in rabattkoden i rutan som visas.
  3. VIKTIGT! Tryck "Aktivera rabattkoden" för att dra av rabatten på din order. Summan du sparar visas direkt i sammanställningen nere till höger.
  4. Gå vidare till Kassan för att betala.

En rabattkod kan inte kombineras med andra rabattkupongkoder.

Jag glömde att använda min rabattkod.
Om du inte aktiverade din rabattkod i Varukorgen innan du betalade, har vi tyvärr har vi ingen möjlighet att lägga till koden för din beställning eller korrigera orderbeloppet i efterhand.


KONTO OCH PERSONUPPGIFTER

För att kunna handla hos oss behöver du inte registrera dig som kund, men det innebär fördelar, du kan spara din varukorg och se statusen för dina ordrar. Ingen annan än vi på eBody har tillgång till de uppgifter som lagras i vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte heller ut till tredje part.



Information och bilder

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer av varor i vårt sortiment.

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
 

Villkoren är giltiga fr.o.m 2018-05-08

Vi förbehåller oss rätten att utan föregående avisering ändra innehållet i våra köpvillkor och det åligger kunden/besökaren av denna webbplats att själv hålla sig uppdaterad.